S*Tebasiles Raja – 11 veckor.

S*Tebasiles Raja, Sweden. British Shorthair, Brittisk korthår

S*Tebasiles Raja, 11 veckor

*hjärta* Min schhhhnygguggla! *hjärta*

Lägger in en nytagen bild av lillraja som uppfödaren Elisabet Bengts-Ljungberg skickat på mailen idag.
TUSEN TACK! 🙂

Nu väger han hela 1,3 kilo.
Jag har ingen aning vad en brittkille brukar väga i medelvikt vid den här åldern. Det ska jag kolla upp efter att jag publicerat detta,
Mr Raja är minst av de tre grabbarna i kullen, vilket han var redan från början men det skiljer inte mycket i vikt på dem, berättade Elisabet.

Lillugglan, vad han är söt! Ja, en brittisk korthårskatt påminner lite om en uggla med sina runda knappar. Jag satt och skissade brittkatter på kul ut minnet igår och hur jag än gjorde så liknade de antingen en slags gammaldags teddybjörn eller ugglan ur Fablernas värld. Och nu börjar hans ögon bli djupt orange ser det ut som. Men det tar ju ett tag till innan ögonfärgen blir mer stabil tror jag.

Visst ser man chokladnyansen mot det körsbärsbruna träet ganska bra också? Jag tänker på hemkokt mjölkchoklad. Inte utrörd oboy för den är för ljus, utan den som man vispar ner i standardmjölk med flera matskedar Kakao utrörd med lite strösocker. Och som man sen bränner tungan på innan man kommer ihåg att blåsa och därefter dricker rykande het ur sin termosmugg en härlig solig och gnistrande vinterdag i skidbacken. Alltmedan man njuter av stunden och kisar i solen för snön gnistrar så man knappt ser något eftersom man har glömt solbrillorna hemma.

NU förstod ni precis vilken chokladfärg jag menar va?

Ha ha  ja ni vet, heta chokladångor ser ju lite liladuniga ut också. Jag tänkte för mig själv när jag såg fotot att ”valpullen” ser lite liladunig ut fortfarande.
Hans mamma har en jättefin lila jag men det handlar inte om färgen. Jag menar är att den ljusare underullen fortfarande ”syns” lite, så där som den gör på kattungar i ”dunåldern” innan täckhåren tar över.

Jag tycker att han är så himla gullig – och bara 18 dagar kvar tills han flyttar hem till mig. Vad jag längtar!

Mr Rajas lila mor och chokladbruna far här nedan.

Mamma S*Tebasiles Sarema

Pappa S*Tazzamore's Sir Lancelot Ägare är S*Tebasiles

Pappa CH S*Tazzamore’s Sir Lancelot
Ägare är S*Tebasiles

Jag har inte hittat några foton på pappan som liten ännu, däremot har jag massor av hans farfar Prins Avalon från S*Tazzamore’s, pappan och han ska tydligen ha varit hemskt lika läste jag på deras hemsida.
MEN, där tänker jag mest på deras färgton eftersom jag tycker att Mr Raja släktas börjar släktas mer och mer efter morssidan.

Ja skratta ni, speciellt ni som sitter och läser detta med en egen alldeles underbart spinnmaskin i famnen, jag umgås med min kisse här på bloggen jag  –  så det så. Jag får VISST sitta och gissa vem han liknar från en massa foton.

Bara därför lägger jag in ett foto på en lila nalle – morfar Ludde  Tebasiles galleri.
ludde3Mr Rajas morfar, EC S*Kastanjeback’s Lilac Prelude.

Jag har den äran att gratulera!
Ludde som han kallas hemma hos Elisabet och Ulf,
blir 10 år nu på lördag den 4 januari!