Såklart det blir Neville (efter Neville Longbottom) De är ju identiskt lika.

Far CH S*Tazzamore's Sir Lancelot”Lika som bär”

Chokladbrun päls/hår, orange ögon och en bestämd britt-min.
Till höger faderskapet CH S*Tazzamore’s Sir Lancelot. Cidden till vardags, med S.
Nedan, skådespelaren Matthew Lewis som
gestaltar Neville Longbottom i HP-filmerna.
Bilden nedan är från den sista filmen, Harry Potter och Dödsrelikerna.

HP-harry-potter-19949294-500-500

Näe. Det gick verkligen inte att kalla kissen för Mr Raja. Jag har försökt i snart en vecka. Efter att ha frågat runt lite, i första hand bland andra Harry Potterfans men även på några kattforum så fick jag massor av bra förslag. Det namn som återkom blev till sist min favorit. Neville.
Både färgerna och personligheten från ”källan” stämmer så bra in på min katt. Om Matt Lewis också kunde ta sig för med att lägga på sig lite ”ponduskilon” med åren så blir likheten 100%. Håller ni inte med? 🙂

Kattens ”riktiga” namn, dvs det som står i stamboken är och förblir givetvis S*Tebasiles Raja.
Men här hemma kommer han i fortsättningen att kallas för NEVILLE
(Uttalas som ”Nävill” på svenska)

raja20jan2014untitled (4)
Neville och Neville.

Neville Longbottom, ur JK Rowlings böcker om Harry Potter. Karaktären som får ge namn åt min katt, är den underbart snälla, tafatta, roliga, lojala och modiga Gryffindor-kille som från att ha varit en ganska så töntig trollkarlspojke som inte hade haft så bråttom med att utveckla sin magiska förmåga, sakta men säkert förvandlas till en stilig och självsäker ung man som alla litar på och ser upp till. 
(Mer än så berättar jag inte. Då slipper jag göra en ”spoilervarningsflagga” åt den som ännu inte läst böckerna eller sett filmerna)

Ett annat namn som förresten också figurerade var Rubeus (och) Hagrid,
men efter att ha sett denna bild skulle jag inte ha kommit på tanken..
1517685-653890661319930-1656294483-n

Till sist… Och som ni säkert förstår, kommer jag att byta rubrik på bloggen. Nu har jag gett mig själv en massa annat bökigt bloggpyssel pga detta men i stort spelar det ingen roll. Neville har fått äntligen fått ett eget tilltalsnamn – ett som passar honom mycket bra dessutom!

5 reaktioner på ”Såklart det blir Neville (efter Neville Longbottom) De är ju identiskt lika.

  1. Förlåt, men namnet Neville känns väldigt ovant för mig 😦
    För att ”gnälla” litet till – din Gravatar ser bara ut som en svart fyrkant när du har klickat på ”gilla”. Går det att få den litet ljusare???

    • Jo, det kan låta lite konstigt innan man är van antar jag. Jag har ju skrivit Mr Raja sen i början. Och han heter ju fortfarande (S* Tebasiles) Raja 🙂 De där namnen uppfödare hittar på brukar ju vanligtvis vara mycket krångligare.
      Men du vänjer dig snart! Jag fattar faktiskt inte varför jag inte kom på det redan från början! Allt stämmer….Jag borde vara alldeles för gammal för att vara Harry Potter-tokig, men så är det.

Kommentarer inaktiverade.